Najnowsze wpisy, strona 6


polska 
sty 06 2009 Problemy Gliwickiego Opla
Komentarze: 0

Fabryka General Motors w Gliwicach należy do najefektywniejszych w ramach kulejącego koncernu, ale i tak nie uchroniła się przed skutkami kryzysu branży motoryzacyjnej.

 

Na miesiąc styczeń została  ograniczona liczba zmian z trzech do dwóch pracownicy zatrudnieni na zlecenie zostali  zwolnieni. Dyrektor fabryki twierdzi, że prawie do samego  końca roku 2008 wszystko szło bardzo  dobrze, aż "pod naszym rynkiem zawaliła się podłoga"-  sprzedaż głównego modelu produkowanego w Gliwicach – Zafiry – spadła o ok. 30 proc.

Taka sytuacja powtarza się w wielu miejscach środkowej Europy – regionu, który stał się europejskim Detroit dzięki taniej, lecz wykwalifikowanej sile roboczej, wejściu do Unii Europejskiej oraz dobrym połaczenią logistycznym z Europą zachodnią

Ponieważ na niewielkich lokalnych rynkach preferuje się raczej używane auta, większość produkcji idzie na eksport do Europy Zachodniej a także w pewnym stopniu do Rosji. W 2007 r. główni producenci regionu - Polska, Węgry, Czechy, Rumunia, Słowacja - wyprodukowali 2,8 mln samochodów osobowych i użytkowych; stanowiło to ok. 14 proc. całkowitej produkcji Unii i ok. dwa razy tyle, ile kraje te wytworzyły w 2000 r.

Na horyzoncie gromadzą się czarne chmury. Problemy ma nie tylko Opel z Gliwic.W Rumunii zakłady Dacia należące do Renaulta zatrzymywały produkcję cztery razy w ciągu poprzedniego kwartału. W listopadzie przerwy trwały niemal trzy tygodnie, po czym w połowie grudnia podjęto decyzję o zatrzymaniu linii na miesiąc. Praca ma ruszyć z powrotem 12 stycznia.

industrystock : : opel  
gru 23 2008 Produkcja przemoszona do Indii
Komentarze: 0

Polska i inne kraje europy środkowo wschodniej coraz bardziej będą odczuwać konkurencyjność fabryk położonych  w Indiach. Ostatnim przykładem na powolne przenoszenie produkcji w tamte regiony jest umieszczenie tam produkcji modelu Suzuki Alto nowej generacji. Do Indii w pierwszej kolejności trafi produkcja  najmniejszych samochodów. Powodem jest najniższa marża producenta z takiego auta dlatego producenci za wszelką cenę chcą obniżyc koszta pracy - a praca w Indiach jest bardzo tania. W dniu dzisiejszym aż pięć najpopularniejszych na Starym Kontynencie modeli tej klasy powstaje w fabrykach działających na terenie Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Niemcy, Czechy), ale sytułacja może sie szybko zmienić.

industrystock : : indie  
gru 15 2008 problemy fiata
Komentarze: 0

Włoska firma Fiat również boryka sie z kryzysem, na około dwa tygodnie wstrzymała produkcje w fabrykach włoskich, zarówno w fabrykach samochodów osobowych fiat jak i dostawczych iveco. Fiat zapowiada że w Polsce wstrzymanie produkcji w fabryce fiata nie nastąpią a chwilowy przestój był wcześniej zaplanowany i nie ma nic wspólnego z kryzysem.

industrystock : :
gru 10 2008 Biały dom i kongres - wstępne porozumienie...
Komentarze: 0
 
 
USA: Biały Dom i  kongresmani doszli we wtorek w nocy wstępne porozumienia, dotyczącego  pomocy finansowej dla amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego (przypominamy o problemach Forda i GM)

Pomoc  według tego planu ma w sumie wynieść około 15 mld dolarów, ale rząd uzyska jednocześnie prawo do restrukturyzacji przedsiębiorstw.
Proponowane porozumienie pozwoli na szybsze udzielenie pożyczek tzw. wielkiej trójce z Detroit (koncernom  General Motors, Ford i Chrysler) jako drugi punkt porozumienia rząd wprowdzi osobę tzw.  "samochodowego cara", odpowiedzialnego z ramienia rządu za branżę. Osobę tę wyznaczy sam prezydent USA..

General Motors i Chrysler, które miałyby otrzymać pożyczkę, zostaną poddane ścisłemu nadzorowi rządu federalnego i będą musiały przedstawić szczegółowy plan uzdrowienia swej sytuacji finansowej.

gru 07 2008 GM pozbywa się swojej spółki w Polsce
Komentarze: 0
 
 
Kryzys w branży motoryzacyjnej zmusiła największy amerykański koncern General Motors do szukania gotówki - donosi "Rzeczpospolita". Aktualnie szuka on chętnego na udziały w firmie Masterlease.

<!-- onet('adsGet1','main2-box') //--> <!-- onet('adsGet2') //--> General Motors to wiodący producent samochodów na świecie a zarazem jeden z koncernów samochodowych z tzw. wielkiej trójki z Detroit, która z powodu problemów z płynnością finansową  stara się o pomoc rządu USA. Jednak GM stara się jednocześnie ratować na własną rękę. Zarząd spółki podjął decyzję o sprzedaży udziałów w Masterlease, który zajmuje się leasingiem aut i zarządzaniem flotami samochodów. Firma działa w 17 krajach świata, ale w Europie Środkowo-Wschodniej tylko w Polsce. Wyprzedaż spółek rozpoczyna fale pozbywania sie udziałów w Europejskich rynkach i skupienie sie na rynku Amerykańskim, taki warunek postawiła komisja senacka przed przyznaniem dofinansowania.

Konrad Karpowicz, członek zarządu i dyrektor handlowy Masterlease Polska przyznaje że są prowadzone rozmowy jednak o szczegółach tranzakcji nie chce  mówić.

Masterlease Polska zarządza aktualnie  flotą składającą się z ok. 24 tys. pojazdów, co daje firmie pierwszą pozycję na naszym rynku.  Jednak z perspektywy rynku leasingowego jest firmą średniej wielkości.