Najnowsze wpisy, strona 1


cze 04 2009 Fiat ponownie szykuje się na opla
Komentarze: 1

Według włoskiego rządu szanse Fiata na przejęcie Opla nie zostały jeszcze przekreślone.

<!-- onet('adsGet1','main2-box') //--> <!-- onet('adsGet2') //--> W wystąpieniu w Mediolanie nie wykluczył, że "w najbliższych miesiącach kwestia Opla będzie znowu otwarta". Zdaniem ministra Scajoli oferta turyńskiego koncernu dotycząca niemieckiej filii  fimry General Motors jest "najlepsza".
"Decyzja o wyborze grupy Magna, podjęta przez niemiecki rząd i General Motors była natury finansowej i uwarunkowana była klimatem politycznym w Niemczech" - ocenił  na konferncji włoski minister. Wyraził on nadzieję, że niedawne oświadczenie kanclerz Angeli Merkel o tym, iż wybór kanadyjskiej spółki Magna nie jest wiążący, może oznaczać, że zarówno rząd niemiecki, jak i GM mogłyby ponownie rozważyć przyszłość Opla - jak dodał - "w interesie Europy".

cze 02 2009 Firma General Motors ogłosiła bankructwo...
Komentarze: 1

Po długich zmaganiach z kryzysem dnia 1.06.2009 roku, amerykański koncern ogłosił bankructwo, firma nie dała rady sprostać ciężkiej sytułacji na rynku motoryzacyjnym.

industrystock : :
maj 23 2009 Sagi GM ciag dalszy
Komentarze: 0

Po kontrowersjach związanych z ewentualnym przejęciem Opla przez Fiata - a co za tym idzie informacjach o zwolnieniach około 10 tys osób w całej Europie. Dochodzą do nas informacje z że ten potentant z branży motoryzacyjnej pod presją administracji prezydenta Obamy ma ogłosić niewypłacalność pod koniec przyszłego tygodnia(taki informacje podaje  "Washington Post" ).

<!-- onet('adsGet1','main2-box') //--> <!-- onet('adsGet2') //--> Ogłoszenie bankructwa umożliwi przetrwanie firmy na rynku. Bankructwo w celu ochrony przed wierzycielami oraz zasadnicze reformy strukturalne to warunek dalszej rządowej pomocy dla GM, który od kilku lat ponosi straty na skutek spadku sprzedaży - w ostatnich miesiącach rzędu 40 procent wskutek recesji.

Koncern ma dostać 30 miliardów dolarów pożyczki z budżetu państwa. Poprzednio otrzymał już około 17 mld dolarów. Rząd skupuje także akcje GM, tak że ma się ostatecznie stać właścicielem około 50 procent firmy. Warunkiem pomocy rzędowej jest sprzedaż zagranicznych oddziałów GM z których największym jest niemiecki Opel.  Poszukiwania inwestorów trwają od jakiegoś czasu.

Do niedawna GM był największym koncernem samochodowym na świecie, ale w zeszłym roku wyprzedziła go japońska Toyota.

industrystock : :
maj 21 2009 Jest faworyt do przejęcia Opla - nie jest...
Komentarze: 0

 General Motors preferuje kanadyjsko-austriackie konsorcjum Magna International jako przyszłego inwestora dla niemieckiej spółki Opel - poinformował w czwartek niemiecki tygodnik "Der Spiegel" .

Drugie miejsce w rankingu preferowanych przez GM inwestorów zajmuje amerykański fundusz Ripplewood, zaś włoski koncern Fiat jest na trzecim, czyli ostatnim miejscu.

Jak podkreśla tygodnik preferencje GM nie oznaczają jeszcze decyzji w sprawie przyszłego inwestora dla Opla. Koncern będzie musiał uwzględnić opinię niemieckiego rządu na temat trzech ofert inwestorów zainteresowanych przejęciem Opla. O swojej ocenie Berlin ma poinformować w przyszłym tygodniu. Jak wcześniej informowano Niemiecki rząd niezbyt przychylnie potraktował ofertę Fiata. Dlatego też traktowana jest jako 100% faworyt do przejęcia Opla. Również wśród pracowników spółki zyskało duże poparcie.

industrystock : :
polska 
maj 20 2009 Koniec kratek w samochodach
Komentarze: 0

Jest to ważna informacja dla właścicieli firm jak ustalił "Dziennik" wkrótce przedsiębiorcy nie będą już musieli montować w służbowych autach osławionych kratek, by odpisać VAT od ceny samochodu. Zamiast tego będą odpisywać VAT od każdego kupionego w celach zawodowych auta. Spis firm w Polsce obejmuje około 3 mln. Każdy z właścicieli będzie mógł kupić auto i odliczyć podatek. Odpowiednie przepisy przygotowuje już resort finansów - napisał "Dziennik". 

"Wreszcie zakończy się wprowadzona 10 lat temu fikcja, która zmuszała przedsiębiorców do zamieniania samochodów osobowych w pseudociężarówki" - mówi "Dziennikowi" Jakub Faryś, szef Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Jak dowiedział się "Dziennik", resort finansów pracuje nad przepisami, w myśl których przedsiębiorcy będą mogli odliczyć VAT za każde kupowane dla firmy auto. Nawet, gdy kupiony zostanie malutki Mercedes Smart. Warunek jest jeden: samochód ma być wykorzystywany do działalności gospodarczej. Dziekawe na jakiej zasadzie będzie sprawdzany celu używania auta - musimy uważać bo pomysłowośc naszych parlamentarzystów lubi zaskakiwać. W każdym razie wreszcie dobra inicjatywa.