Archiwum grudzień 2008


gru 23 2008 Produkcja przemoszona do Indii
Komentarze: 0

Polska i inne kraje europy środkowo wschodniej coraz bardziej będą odczuwać konkurencyjność fabryk położonych  w Indiach. Ostatnim przykładem na powolne przenoszenie produkcji w tamte regiony jest umieszczenie tam produkcji modelu Suzuki Alto nowej generacji. Do Indii w pierwszej kolejności trafi produkcja  najmniejszych samochodów. Powodem jest najniższa marża producenta z takiego auta dlatego producenci za wszelką cenę chcą obniżyc koszta pracy - a praca w Indiach jest bardzo tania. W dniu dzisiejszym aż pięć najpopularniejszych na Starym Kontynencie modeli tej klasy powstaje w fabrykach działających na terenie Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Niemcy, Czechy), ale sytułacja może sie szybko zmienić.

industrystock : : indie  
gru 15 2008 problemy fiata
Komentarze: 0

Włoska firma Fiat również boryka sie z kryzysem, na około dwa tygodnie wstrzymała produkcje w fabrykach włoskich, zarówno w fabrykach samochodów osobowych fiat jak i dostawczych iveco. Fiat zapowiada że w Polsce wstrzymanie produkcji w fabryce fiata nie nastąpią a chwilowy przestój był wcześniej zaplanowany i nie ma nic wspólnego z kryzysem.

industrystock : :
gru 10 2008 Biały dom i kongres - wstępne porozumienie...
Komentarze: 0
 
 
USA: Biały Dom i  kongresmani doszli we wtorek w nocy wstępne porozumienia, dotyczącego  pomocy finansowej dla amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego (przypominamy o problemach Forda i GM)

Pomoc  według tego planu ma w sumie wynieść około 15 mld dolarów, ale rząd uzyska jednocześnie prawo do restrukturyzacji przedsiębiorstw.
Proponowane porozumienie pozwoli na szybsze udzielenie pożyczek tzw. wielkiej trójce z Detroit (koncernom  General Motors, Ford i Chrysler) jako drugi punkt porozumienia rząd wprowdzi osobę tzw.  "samochodowego cara", odpowiedzialnego z ramienia rządu za branżę. Osobę tę wyznaczy sam prezydent USA..

General Motors i Chrysler, które miałyby otrzymać pożyczkę, zostaną poddane ścisłemu nadzorowi rządu federalnego i będą musiały przedstawić szczegółowy plan uzdrowienia swej sytuacji finansowej.

gru 07 2008 GM pozbywa się swojej spółki w Polsce
Komentarze: 0
 
 
Kryzys w branży motoryzacyjnej zmusiła największy amerykański koncern General Motors do szukania gotówki - donosi "Rzeczpospolita". Aktualnie szuka on chętnego na udziały w firmie Masterlease.

<!-- onet('adsGet1','main2-box') //--> <!-- onet('adsGet2') //--> General Motors to wiodący producent samochodów na świecie a zarazem jeden z koncernów samochodowych z tzw. wielkiej trójki z Detroit, która z powodu problemów z płynnością finansową  stara się o pomoc rządu USA. Jednak GM stara się jednocześnie ratować na własną rękę. Zarząd spółki podjął decyzję o sprzedaży udziałów w Masterlease, który zajmuje się leasingiem aut i zarządzaniem flotami samochodów. Firma działa w 17 krajach świata, ale w Europie Środkowo-Wschodniej tylko w Polsce. Wyprzedaż spółek rozpoczyna fale pozbywania sie udziałów w Europejskich rynkach i skupienie sie na rynku Amerykańskim, taki warunek postawiła komisja senacka przed przyznaniem dofinansowania.

Konrad Karpowicz, członek zarządu i dyrektor handlowy Masterlease Polska przyznaje że są prowadzone rozmowy jednak o szczegółach tranzakcji nie chce  mówić.

Masterlease Polska zarządza aktualnie  flotą składającą się z ok. 24 tys. pojazdów, co daje firmie pierwszą pozycję na naszym rynku.  Jednak z perspektywy rynku leasingowego jest firmą średniej wielkości.
gru 05 2008 Znana firma wysofuje swoje samochody z Formuly...
Komentarze: 0

Dyrektor koncernu Honda, Takeo Fukui, powiedział na konferencji prasowej, że firma która reprezentuje nie może sobie pozwolić na dodatkowe koszta związane zudziałem w wyścigach Formuły 1. Powodem jest duży spadek sprzedaży samochodów, spowodowany pogarszającą się sytuacją gospodarczą na świecie.Japoński producent prognozuje, że jego zyski  spadną w tym roku  o 42%. Honda brała udział w wyścigach Formule 1  od 44 lata i była uznawana za ikone postępu w przemyśle motoryzacyjnym. Ogólny koszt roczny udziału w zawodach Formuły pierwszej to około półtora miliarda złotych. Jako następny krok producent samochodów rozważa również możliwość ograniczenia udziału w wyścigach motocyklowych.

industrystock : :