Archiwum marzec 2009


polska 
mar 09 2009 Zwolnienia w Gliwicach
Komentarze: 0

Kolejnych 250 pracowników do końca maja odejdzie z pracy w gliwickiej fabryce Opla. Od jesieni ubiegłego roku, z powodu kryzysu na europejskim rynku motoryzacyjnym, zatrudnienie w zakładzie zmniejszyło się już o podobną liczbę osób.

<!-- onet('adsGet1','main2-box') //--> <!-- onet('adsGet2') //--> "Konieczność redukcji zatrudnienia o dalsze 250 osób wynika przede wszystkim z dostosowywania organizacji pracy fabryki do systemu dwuzmianowego" - wyjaśnił w poniedziałek PAP Wojciech Osoś z biura prasowego General Motors Poland.

Fabryka przeszła z systemu trzyzmianowego na dwuzmianowy na przełomie grudnia 2008 i stycznia tego roku, w związku ze zmniejszeniem liczby zamówień i ograniczeniem produkcji. Już wówczas nie przedłużono umów pracownikom, którzy byli zatrudnieni na czas określony, w grudniu dobrowolnie odeszło dalsze ok. 100 osób - w sumie ok. 250. Teraz pracę straci podobna liczba zatrudnionych.

"Osoby te będą odchodzić stopniowo, w miarę wygasania okresów wypowiedzenia, do końca maja. Wszyscy zostaną objęci pomocą firmy konsultingowej w zakresie szkoleń, warsztatów i innych działań, służących zdobyciu nowego zatrudnienia. Osobom biorącym udział w tym programie będą zaproponowane alternatywne oferty pracy na terenie Śląska" - zapewnił Osoś.

Gdy sytuacja rynkowa poprawi się i fabryka będzie znowu szukać pracowników, zwolnione osoby mają być przyjmowane w pierwszej kolejności. W końcu grudnia 2008 r. gliwicka fabryka zatrudniała ok. 2.850 pracowników.

Przedstawiciele GM Poland zapewniają, że kierownictwo gliwickiej fabryki dokłada starań, by ograniczyć do minimum negatywne skutki kryzysu, który szczególnie dotkliwie zaatakował przemysł motoryzacyjny.


Związkowcy chcieliby m.in. gwarancji rządowych, dzięki którym niezagrożone byłoby przygotowanie i wdrożenie do produkcji w fabryce nowego modelu Opl, czyli nowej Astry.



"Jak pokazują działania innych krajów, w obecnej sytuacji wsparcie rządowe jest celowe, szczególnie przy wprowadzaniu nowych inwestycji" - powiedział Osoś, zastrzegając, że GM Poland jak dotąd nie wnioskował o żadne konkretne formy wsparcia w związku z przygotowaniem produkcji nowego modelu astry.

industrystock : :