Archiwum 06 stycznia 2009


sty 06 2009 TOYOTA PRZERYWA PRODUKCJE!!!
Komentarze: 1

Spadek sprzedaży który został spowodowany przez kryzys ( w stanach sprzedaż aut tego japońskiego koncernu spadł o 37 procent) Teraz  Japoński koncern motoryzacyjny próbuje zmniejszyć zapasy niesprzedanych samochodów. I to właśnie w tym celu Toyota wstrzymuje  produkcje we wszystkich  swoich dwunastu fabrykach na 11 dni. 

Koncern liczy na poprawę sytułacji na rynku amerykańskim, właśnie na ten rynek trafia 40% produkowanych przez koncern pojazdów. Tymczasem Toyota stała się autem zbyt drogim dla przeciętnego Amerykanina. Wyprzedaż samochodów Toyoty połączona jest z sporymi rabatami w salonach sprzedaży.

polska 
sty 06 2009 Problemy Gliwickiego Opla
Komentarze: 0

Fabryka General Motors w Gliwicach należy do najefektywniejszych w ramach kulejącego koncernu, ale i tak nie uchroniła się przed skutkami kryzysu branży motoryzacyjnej.

 

Na miesiąc styczeń została  ograniczona liczba zmian z trzech do dwóch pracownicy zatrudnieni na zlecenie zostali  zwolnieni. Dyrektor fabryki twierdzi, że prawie do samego  końca roku 2008 wszystko szło bardzo  dobrze, aż "pod naszym rynkiem zawaliła się podłoga"-  sprzedaż głównego modelu produkowanego w Gliwicach – Zafiry – spadła o ok. 30 proc.

Taka sytuacja powtarza się w wielu miejscach środkowej Europy – regionu, który stał się europejskim Detroit dzięki taniej, lecz wykwalifikowanej sile roboczej, wejściu do Unii Europejskiej oraz dobrym połaczenią logistycznym z Europą zachodnią

Ponieważ na niewielkich lokalnych rynkach preferuje się raczej używane auta, większość produkcji idzie na eksport do Europy Zachodniej a także w pewnym stopniu do Rosji. W 2007 r. główni producenci regionu - Polska, Węgry, Czechy, Rumunia, Słowacja - wyprodukowali 2,8 mln samochodów osobowych i użytkowych; stanowiło to ok. 14 proc. całkowitej produkcji Unii i ok. dwa razy tyle, ile kraje te wytworzyły w 2000 r.

Na horyzoncie gromadzą się czarne chmury. Problemy ma nie tylko Opel z Gliwic.W Rumunii zakłady Dacia należące do Renaulta zatrzymywały produkcję cztery razy w ciągu poprzedniego kwartału. W listopadzie przerwy trwały niemal trzy tygodnie, po czym w połowie grudnia podjęto decyzję o zatrzymaniu linii na miesiąc. Praca ma ruszyć z powrotem 12 stycznia.

industrystock : : opel