Kategoria

Polska, strona 1


polska 
lut 02 2009 VW Poznań wstrzymał produkcje
Komentarze: 1

Poznańskie zakłady Volkswagena od dziś na trzy dni wstrzymały produkcję. Ma to związek ze spadkiem zamówień na samochody.

<!-- onet('adsGet1','main2-box') //--> <!-- onet('adsGet2') //--> Jak poinformował rzecznik prasowy spółki Volkswagen Poznań Piotr Danielewicz, spółka zaplanowała 8 dni przestoju w najbliższym półroczu. "My nie produkujemy aut 'do magazynów', tylko na zamówienie konkretnych klientów. Ze względu na spadek popytu musimy wstrzymać produkcję. Porozumienie zawarte ze związkiem zawodowym zakłada utrzymanie miejsc pracy stałej załogi Volkswagena oraz nieingerowanie w wynagrodzenie zasadnicze pracowników. Dni przestoju zaplanowano na ten tydzień od poniedziałku do środy oraz dni od 23 do 27 lutego" mówi  Piotr Danielewicz.
Ze względu na kryzys firma Volkswagen Polska nie przedłuży umów z pracownikami z agencji pracy tymczasowej. Dyrekcja tłumaczy swoja decyzje kryzysem na rynku motoryzacyjnym. Pracownicy w czasie przestojów w produkcji  będą brali zaległe urlopy. Aktualnie w Poznańskich zakładach Volkswagen pracuje około 6 tys. osób. Dziennie zakłady produkują ok. 600 pojazdów.

industrystock : :
sty 20 2009 Branży motoryzacyjnej w Europie grozi krach?!...
Komentarze: 0

Europejska branża motoryzacyjna nie jest wcale w lepszej sytułacji niż amerykańska może upaść bez szybkiej interwencji rządów krajów UE - ostrzegł we wtorek  prezes koncernu Renault który jest jednocześnie  przewodniczącym organizacji firm samochodowych w Europie.

Stwierdził on, że producentów aut czeka krach z powodu "brutalnego" spadku sprzedaży aut i zaostrzenia operacji kredytowych. Katalog firm z branży samochodowej którym grozi bankructwo cały czas się wydłuża. Francuski rząd Nicolasa Sarkozy'ego przygotowuje plan wpompowania kapitału dla Renault i Peugeot Citroen. Niemiecki koncern BMW potwierdził zaś, że rozważa możliwość zwrócenia się o pomoc rządową z pakietu 500 mld euro. Fiat podał zaś, że może przejąć pakiet 35 proc. akcji Chryslera w ramach joint venture. Więcej informacji na temat przejęcia pakietu akcji przez fiata znajdą państwo w innych artykułach ACEA chce wsparcia finansowego dla branży motoryzacyjnej w wysokości 40 mld euro. Sektor motoryzacyjny w Europie ocenia, że sprzedaż aut w tym roku może spaść o około 20 proc.

industrystock : :
sty 12 2009 super wyniki Fiata w tychach
Komentarze: 1
 
 

Ponad 30-procentowy wzrost produkcji zanotowała w ubiegłym roku 2008 fabryka Fiata w Tychach Z taśm tyskiej fabryki zjechało blisko 474 tys. sztuk samochodów tej marki - wynika z danych przedstawionych przez firme.

 

Opublikowane dane nie biorą pod uwagę produkcję małego Forda Ka który również jest produkowany w Tychach jego produkcja rozpoczęła się na jesień zeszłego roku. Według komunikatu Fiat Auto Poland, wyprodukowano w ub.r. w Tychach 19.046 sztuk tego małego Forda, biorąc pod uwagę te dane to produkcja wzrosła  o ponad 36 procent. Przedstawiciele Forda nie podają jednak oficjalnych danych na temat ilości wyprodukowanych w Tychach fordów.

Wzrost produkcji fiatów to przede wszystkim zasługa rozpoczęcia budowy nowego małego modelu fiata - fiat 500. Znaczącą role w produkcji odgrywa Panda jest to aktualnie numer jeden w Polsce jak i w Europie jeśli chodzi o swój segment. Ubiegłoroczne wyniki sprzedaży dają Fiatowi 9,4 proc. udziału w polskim rynku i trzecie miejsce w rankingu najchętniej wybieranych w kraju marek.  W segmencie samochodów dostawczych  Fiat jest liderem na naszym rynku.

Aktualnie tyska fabryka jest największa fabryką fiata - zawdzięcza to ubiegłorocznej rozbudowie i otworzeniu nowych linii produkcyjnych.Aktualnie pracuje tam 11 tys. pracowników (łacznie z firmami obsługującymi serwisowymi itd.)

Jesłi chodzi o prognozy na przyszły rok zarząd spółki jest ostrożny bbardzo dużo zależy od rozwoju sytułacji na rynku jak narazie  Fiat nie odczuł zmniejszenia zamówień.

industrystock : :
polska 
sty 08 2009 Ponad milion uzywanych samochodów w 2008...
Komentarze: 1

Według resortu finansów w 2008 roku Polacy pobili kolejny rekord w imporcie używanych aut z zachodniej Europy. Na Polskie drogi wyjechało około 1,1 mln używanych samochodów, z czego połowa miała w chwili sprowadzenia więcej niż 10 lat. Budżet zyskał ponad 1,41 miliarda złotych z tytułu akcyzy.

Przedewszystkim sprowadzamy auta klasy wyższej ( Audi, Mercedesy i BMW) . W większości z silnikami ponad dwulitrowymi. Co piąty sprowadzony samochód to Volkswagen. Niestety  Zaledwie 13,6 proc. aut ma poniżej  czterech  lat. Jesłi chodzi o rynek nowych auto to liczba nowych pojazdów w tym sektorze jest znacznie niższa a jest to około  320 tys. nowych samochodów. W tym wypadku górujące marki to Toyota i Skoda.

Import wciąż będzie się rozwijał – komentuje w "Rzeczpospolitej" Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Samar.Tak będzie dopóki rząd nie wypracuje nowego podejścia do rynku samochodów pozwalającego na zrównoważony rozwój zarówno rynku nowych, jak i używanych aut - dodaje.

polska 
sty 06 2009 Problemy Gliwickiego Opla
Komentarze: 0

Fabryka General Motors w Gliwicach należy do najefektywniejszych w ramach kulejącego koncernu, ale i tak nie uchroniła się przed skutkami kryzysu branży motoryzacyjnej.

 

Na miesiąc styczeń została  ograniczona liczba zmian z trzech do dwóch pracownicy zatrudnieni na zlecenie zostali  zwolnieni. Dyrektor fabryki twierdzi, że prawie do samego  końca roku 2008 wszystko szło bardzo  dobrze, aż "pod naszym rynkiem zawaliła się podłoga"-  sprzedaż głównego modelu produkowanego w Gliwicach – Zafiry – spadła o ok. 30 proc.

Taka sytuacja powtarza się w wielu miejscach środkowej Europy – regionu, który stał się europejskim Detroit dzięki taniej, lecz wykwalifikowanej sile roboczej, wejściu do Unii Europejskiej oraz dobrym połaczenią logistycznym z Europą zachodnią

Ponieważ na niewielkich lokalnych rynkach preferuje się raczej używane auta, większość produkcji idzie na eksport do Europy Zachodniej a także w pewnym stopniu do Rosji. W 2007 r. główni producenci regionu - Polska, Węgry, Czechy, Rumunia, Słowacja - wyprodukowali 2,8 mln samochodów osobowych i użytkowych; stanowiło to ok. 14 proc. całkowitej produkcji Unii i ok. dwa razy tyle, ile kraje te wytworzyły w 2000 r.

Na horyzoncie gromadzą się czarne chmury. Problemy ma nie tylko Opel z Gliwic.W Rumunii zakłady Dacia należące do Renaulta zatrzymywały produkcję cztery razy w ciągu poprzedniego kwartału. W listopadzie przerwy trwały niemal trzy tygodnie, po czym w połowie grudnia podjęto decyzję o zatrzymaniu linii na miesiąc. Praca ma ruszyć z powrotem 12 stycznia.

industrystock : : opel