Kategoria

Niemcy, strona 1


niemcy 
lis 23 2008 NIemcy przemysł motoryzacyjny
Komentarze: 0

 

Niemcy są jednym z wiodących producentów samochodów na świecie każdy zna taki marki jak BMW, VW, Mercedes czy Porsche. Są to produkty cenione na rynku za szczególnie za wysoką jakoś. Marki te popularne są również w Polsce i mimo swojego wieku, na rynku samochodów używanych cieszą się nadal dużym zainteresowaniem mimo ceny wyższej od konkurentów z dalekiego wschodu czy Francji. Niemiecki przemysł samochodowy cieszy się długa tradycja a niemiecka budowa maszyn o charakterze sportowych, dużymi osiągami na arenie międzynarodowej.

Pod względem obrotów branża samochodowa plasuje się na pierwszym miejscu, pod względem zatrudnienia – na trzecim, po przemyśle maszynowym i elektrotechnicznym. Jest ot bardzo ważna gałąź przemysłu dla niemieckiej gospodarki i ma znaczący wpływ na PKB. Koncerny samochodowe zatrudniają bezpośrednio 773 tys. osób. Plus około 1,4 mln osób zatrudnionych w firmach kooperujących z producentami samochodów. Do tego dochodzą firmy handlowe warsztaty naprawcze i sektor usług związany za przemysłem samochodowym. Co siódme miejsce pracy w Niemczech uzależnione jest bezpośrednio lub pośrednio od przemysłu automobilowego. Prognozuje się zmniejszenie zatrudnienia w tym sektorze do 2013 roku o 30 tys pracowników. CO jednak nie spowoduje spadku znaczenia przemysłu samochodowego dla Niemieckiej gospodarki.

Spis firm mających wpływ na branże samochodowa jest długi a oprócz producentów samochodów należą do nich tak znane firmy jak Hella czy FK Automotive. Stosunkowo niedawno powstała gałęzią przemysłu motoryzacyjnego jest tuning. Na terenie RFN powstało wiele firm pracujących w tej branży. Każda z niemieckich marek posiada swojego oficjalnego tunera Mercedes – AMG, Ford – Wolf, Opel – Irmascher itd. Lub firmy produkujące podzespoły do rożnych aut jak na przykład D&W lub Riger tuning. Wypuszczają one coroczny obszerny katalog produktów gdzie każdy znajdzie coś ciekawego do swojego samochodu.

niemcy 
lis 21 2008 Poważne klopoty Opla (GM)
Komentarze: 0

Opel zdaje sie być coraz bliżej utraty płynności finansowej, mimo zapowiedzi rządu w Berlinie który za wszelką cene probuje uratować niemiecką częsć koncernu GM, sytułacja nie ulega poprawieniu.

Ciekawą propozycje wysunoł producent bateri słonecznych chcący odkupić od koncernu niemiecka część GM za 250mln Dol i 750mln płatne przy pomocy linii kredytowej. Czyżby przejęcie fabryk w Niemczech znaczyło by poważny krok w rozwój "eko" samochodów?

Należy jednak pamiętać o problemach innych marek a przez to problemy w innych państwach jak na przykład w Anglii, a przede wszystkim o poważnych problemach w Ameryce.

industrystock : :