Archiwum listopad 2008


lis 27 2008 Porsche rezygnuje z zakupu akcji VW
Komentarze: 0

Serwis internetowy Leftlanenews informuje, że prezes Porsche w swoim komunikacji ogłosił, że na  chwile obecną  jego firma wstrzymuje się z nabywaniem nowych akcji i Volkswagena.
Wendelin Wiedeking (prezes Porsche) stwierdził, że powodem  takiego kroku są przesadnie wysokie ceny akcji Volkswagena oraz niższa sprzedaż nowych modeli Porsche od zakładanej. Spadek zainteresowania na samochody porsche  jest szczególnie wyraźny w Ameryce – najważniejszym rynku dla koncernu. Jednak nie oznacza to całkowitej rezygnacji z posiadania pakietu wiekszościowego Volkswagena odkłada jednak te plany na przyszły rok.

lis 26 2008 urozmaicony spis produktów
Komentarze: 0

Mimo kryzysu na rynkach światowych koncenry motoryzacyjne wypuszczają nowy modele.

Volvo s60                                        

Volvo zachwyca nas pierwszymi zdjęciami koncepcyjnegos60, zachwyca on klasyczna a zarazem agresywna linią nadwozia. Niestety na zdjęciu opublikowanym przez volvo widać niewiele.

Porsche Panamara

Porsche natomiast wypuściło nowy model samochodu, jest to całkowita zmiana w strategi firmy ponieważ nowy model jest 4 drzwiową limuzyną (co prawda trzymający sie sportowej charakterystyce marki) po SUVie  (Cayene) teraz limuzyna co będzie następne czyżby mały miejski samochodzik:)

 

Jedno czego możemy być pewni to to że zanim te samochody będą dostępne w Polsce minie jeszcze parę miesięcy,  na pewno w innych krajach europejskich (w Anglii czy w Niemczech) ukażą się one dużo wcześniej i to w lepszych cenach niż u nas.

industrystock : :
lis 24 2008 Lotos - problemy spółki
Komentarze: 1

Na liście firm znajdujących sie w dużych tarapatach znalazła sie polska rafineria Lotos tym samym wydłużając spis firm odczuwających światowy kryzys finansowy. UniCredit w swoim raporcie  o Lotosie, zauważa, że nie jest w stanie w wiarygodny sposób wyznaczyć wartości dla akcji gdańskiej spółki. Cytując raport:

"Widzimy ponad 50-proc. prawdopodobieństwo, że Lotos może nie przetrwać w obecnej strukturze, a w takiej sytuacji posiadacze akcji mogą stracić większość lub całość swoich pieniędzy"

możemy być pewni  żę sytułacja tej spółki nie maluje sie kolorowo. Zdaniem analityków uratować mogą ją tylko polski rząd lub PKN Orlen - oceniając jednocześni ryzyko takiej inwestycji na bardzo duże

"Teoretycznie Lotos może zbankrutować, ale rząd nie pozwoli mu umrzeć. Mniejszościowi akcjonariusze nie powinni z tym jednak wiązać wielkich nadziei. Banki, z zastawami na całości aktywów, będą miały pierwszeństwo"

Tymczsem jednak uniCredit wyceniła wartość akcji spólkii z 25 zł na 0zł przy czym potrzymała  rekomendacje "sprzedaj"

industrystock : :
niemcy 
lis 23 2008 NIemcy przemysł motoryzacyjny
Komentarze: 0

 

Niemcy są jednym z wiodących producentów samochodów na świecie każdy zna taki marki jak BMW, VW, Mercedes czy Porsche. Są to produkty cenione na rynku za szczególnie za wysoką jakoś. Marki te popularne są również w Polsce i mimo swojego wieku, na rynku samochodów używanych cieszą się nadal dużym zainteresowaniem mimo ceny wyższej od konkurentów z dalekiego wschodu czy Francji. Niemiecki przemysł samochodowy cieszy się długa tradycja a niemiecka budowa maszyn o charakterze sportowych, dużymi osiągami na arenie międzynarodowej.

Pod względem obrotów branża samochodowa plasuje się na pierwszym miejscu, pod względem zatrudnienia – na trzecim, po przemyśle maszynowym i elektrotechnicznym. Jest ot bardzo ważna gałąź przemysłu dla niemieckiej gospodarki i ma znaczący wpływ na PKB. Koncerny samochodowe zatrudniają bezpośrednio 773 tys. osób. Plus około 1,4 mln osób zatrudnionych w firmach kooperujących z producentami samochodów. Do tego dochodzą firmy handlowe warsztaty naprawcze i sektor usług związany za przemysłem samochodowym. Co siódme miejsce pracy w Niemczech uzależnione jest bezpośrednio lub pośrednio od przemysłu automobilowego. Prognozuje się zmniejszenie zatrudnienia w tym sektorze do 2013 roku o 30 tys pracowników. CO jednak nie spowoduje spadku znaczenia przemysłu samochodowego dla Niemieckiej gospodarki.

Spis firm mających wpływ na branże samochodowa jest długi a oprócz producentów samochodów należą do nich tak znane firmy jak Hella czy FK Automotive. Stosunkowo niedawno powstała gałęzią przemysłu motoryzacyjnego jest tuning. Na terenie RFN powstało wiele firm pracujących w tej branży. Każda z niemieckich marek posiada swojego oficjalnego tunera Mercedes – AMG, Ford – Wolf, Opel – Irmascher itd. Lub firmy produkujące podzespoły do rożnych aut jak na przykład D&W lub Riger tuning. Wypuszczają one coroczny obszerny katalog produktów gdzie każdy znajdzie coś ciekawego do swojego samochodu.

lis 22 2008 Masowe zwolnienia w sektorze motoryzacyjnym...
Komentarze: 0

Kryzys powoduje masowe zwolnienia według ostatnich statystyk prace straciło 80 tys. osób w ciągu 5 dni. Najgorsza sytuacji panuje w sektorze motoryzacyjnym, tam kryzys dotyka nie tylko producentów aut, ale i poddostawców – od wszelkich części po stal. Fatalne wyniki notują koncerny amerykańskie, które zwróciły się o pomoc do rządu. Jednak problemy nie omijają również innych części świata, największy japoński producent samochodów Toyota ogłosił w piątek, plan zwolnienia w Japonii około połowy swoich pracowników tymczasowych, czyli około 3 tys. osób. Mazda nie przedłużyła umów z 1,3 tys. tymczasowych pracowników, a Isuzu ogranicza produkcję, co wiąże się ze zwolnieniem 1,4 tys. pracowników zarówno tymczasowych i etatowych.